- Home
- Toegevoegde waarde nieuwe productstudio debadkamer.nl blijkt
Toegevoegde waarde nieuwe productstudio debadkamer.nl blijkt
Efficiënter werken voor de hele bouwkolom. Dat is de gedachte achter het nieuwe platform van debadkamer.nl. De nieuwe productstudio in Bunnik is onlangs geopend en de eerste twee projecten zijn inmiddels afgerond. En met succes: de eerste reacties zijn veelbelovend.
Met de introductie van de productstudio verweeft Gévier online en offline in elkaar. Hiermee inspireren wij consumenten met het samenstellen van hun droombadkamer zonder dat dit invloed heeft op de snelheid van het bouwproces. Maar daar blijft het niet bij, vertelt Kor Oosterhof, Commercieel Directeur bij Gévier: “Voor de hele bouwkolom levert het de nodige voordelen op, van installateur tot aannemer.”
Appartementencomplexen Gouda
In samenwerking met Hoffmann DME Techniek selecteerde Gévier twee appartementencomplexen met ieder tien starterswoningen in Gouda. De productenpropositie is verder uitgerold, omdat deze onder andere voor starterswoningen uitermate geschikt is. Oosterhof: “Deze doelgroep vindt het leuk om te fröbelen. Je ziet bij deze propositie je badkamer digitaal en daar kunnen ze vervolgens verschillende producten mixen en matchen.”
Voor ieder wat wils
De eerste reacties van de consumenten zijn overwegend positief, vertelt Gertjan Eshuis, Project voorbereider Hoffmann DME Techniek: “Het zijn relatief kleine badkamers waarbinnen de keuzes beperkt zijn. Hoe leuk is het dan dat ze vanaf de bank in hun eigen tijd alvast de mogelijkheden kunnen bekijken maar ook al de definitieve keuzes kunnen maken. Wij merkten dat dit ze veel tijd bespaart.” Maar ook van de productstudio werd volop gebruik gemaakt. “Ruim de helft van de consumenten bezocht ook ons experience centre in Bunnik. Doordat men zonder afspraak binnen kan wandelen, proberen we het
laagdrempelig te maken. Uiteraard is er iemand beschikbaar voor ondersteuning,” aldus Oosterhof. Maar niet iedere consument heeft behoefte aan de uitgebreide keuzeopties. “Zij konden alsnog met één druk op de knop kiezen voor een ‘standaard’ badkamer. Zo voldoet het platform aan ieders wens,” vervolgt Eshuis.
Meerwaarde voor de installateur
Naast de consument, biedt het ook voor de installateur de nodige voordelen. “Zelf ben ik misschien nog van de oude stempel, maar ik zie om ons heen ook dat er steeds meer digitaal gaat. Dit soort tools zijn daarom echt een meerwaarde. In het begin was het ook voor ons even wennen, maar iedereen ervaarde het eigenlijk als positief. Het is een gestructureerde en efficiënte manier van werken. Behalve af en toe wat afstemming, vraagt het niet zoveel werk van de installateur. Grotendeels loopt alles via de debadkamer.nl. Ideaal als je het mij vraagt,” vertelt een enthousiaste Eshuis.
Foutmarge omlaag
Doordat Gévier gestructureerd werkt en van tevoren nadenkt over de aangeboden producten, daalt de foutmarge drastisch. Oosterhof hierover: “Wij weten van tevoren wat we straks gaan leveren. Hierdoor zorgen wij dat de juiste producten er op tijd zijn. De installateur op tijd kan installeren, de aannemer op tijd kan opleveren en de consument op tijd zijn nieuwe badkamer kan gebruiken. Het hele proces is gebaat bij deze gestructureerde manier van werken. Het reduceert de faalkosten. Een groot voordeel, ook voor de aannemer.”
Aandachtspunten
“We merkten dat als je digitaal iets in wilt richten, je op tijd over de juiste informatie moet beschikken om het goed klaar te zetten. Doe je dit niet, dan loop je gaandeweg tegen fouten aan. Ook miste er nog wat assortiment online. Er stond bijvoorbeeld wel een zwarte badmengkraan, maar het assortiment voor de zwarte wastafelkraan stond er nog niet tussen. Dit kon gelukkig snel verholpen worden,” vertelt Oosterhof. Ook de noodzaak van een definitieve sluitingsdatum werd voor de heren duidelijk. Eshuis: “Er kwamen last minute nog wijzigingen binnen. Door de sluitingsdatum met alle partijen goed te communiceren kan dat voorkomen worden.”
Verder uitrollen
Beide heren zijn zeer te spreken over het succes van dit eerste project. Eshuis: “Ik zie er zeker de toegevoegde waarde van in en het heeft ook nog een leuke effort opgeleverd. Zeker voor herhaling vatbaar dus.” In de komende maanden wil Gévier ook projecten uitrollen met de twee andere proposities: stijlwerelden en merken. “Er staan alweer drie projecten ingepland, maar we blijven het voorlopig nog gecontroleerd doen, zodat we van ieder project kunnen leren en dit op het volgende project kunnen toepassen. Een mooie uitdaging voor de komende periode,” sluit een trotse Oosterhof af.